Üzleti célú portré fotók természetgyógyászoknak

A nagy ötlet

Sokszor azt hallom, hogy ha megtalálom a niche piacomat, termékemet, akkor ezt követően a csillagos ég a határ az üzletem számára. Természetesen ezt a réspiaci terméket nem könnyű megtalálni. Ha könnyű lenne, akkor már egyetlen vonatvezető és asztalos sem lenne, hiszen mindenki az offline vagy online bizniszét építené.

Én magam 1 évet tettem bele a nagybetűs TERMÉK megtalálásába, de végül úgy néz ki, hogy sikerrel jártam. Édesanyám balneoterápiával foglalkozik, innen jött az ötletem. Kifejezetten természetgyógyászok részére raktam össze egy komplex üzleti ajánlatot, amelyben minden benne van:

  • arculati elemek (logó, szlogen, névjegykártya, boríték, levélpapír, mappa),
  • modern, WordPress motorral rendelkező weboldal, benne szakmai blog,
  • felhő alapú előjegyzés szoftver weboldal integrációval és mobilalkalmazással,
  • közösségi felületek életre keltése és rendszeres posztolás,
  • adatvezérelt és automatizált marketing csatornák,
  • PPC hirdetések kezelése.

Kicsit kék óceánként működik ez a speciális terület: konkurenciám szinte nincs. A természetgyógyászok többsége kiváló szakember és csapnivaló marketinges. Szinte egyáltalán nem menedzselik magukat üzleti szempontból. És itt jövök én a képbe a komplex megoldásommal.

Kell egy jó üzleti fotó

Természetesen mindig érnek meglepetések a munkámban. Feltűnő volt, hogy üzleti célra alkalmas fotóval szinte egyik természetgyógyász sem rendelkezett. Amikor a weboldalra saját portré fotókat kértem tőlük, akkor egészen érdekes válaszokat ill. képeket kaptam:

  • válasz1: introvertált vagyok, nem szeretném az arcomat adni az üzlethez,
  • válasz2: nem vagyok fotogén, még sohasem készült rólam előnyös kép,
  • fotó1: a természetgyógyász családi körben van: férj/feleség és gyerekek,
  • fotó2: a szakember a kertjében áll és az ölében tartja a kutyáját.

Ezen a ponton feltettem a kezemet. Nem létező vagy használhatatlan fotók nélkül egy szakértői imidzs sikeresen nem építhető fel. A természetgyógyász tipikusan „one man show”, ha nincs egy karakteresen megjelenő személyiség, akkor nincsenek megrendelők sem. Legalábbis sűrű, tömött sorokban biztosan nincsenek.

Korábban több projektben is dolgoztam együtt Szoboszlai Krisztivel. Személyében egy kiváló fotóst ismertem meg, aki képes volt a legjobbat kihozni még a kicsit zárkózott vagy gátlásos alanyokból is. Kriszti természetesen üzleti célú portré fotók készítésével is foglalkozik, a weboldalán lévő galériában remek referencia képek vannak.

Lássuk a definíciót

Mi is pontosan az üzleti portré fotó? Tipikusan self branding célokat szolgál. Tulajdonképpen egy kompozíció, amelynek minden részlete előre és tudatosan ki van találva: ruha, smink, haj, fények, környezet. És természetesen nagyon fontos, hogy a fotózás közben a fotós megtalálja és megörökítse azokat az egyedi jegyeket is, amelyek képesek a végeredményt személyessé tenni. Pl. egy elejtett félmosoly, egy felhúzott szemöldök, egy természetesen kósza hajtincs, egy végletekig elegánsan hajtogatott és viselt díszzsebkendő a mellzsebben.

Krisztinek kiváló stílusa van az ügyfelekhez és kiváló szeme a részletekhez. Mindig megtalálja azt az egyedi jellemzőt, amely személyessé teszi a képet. A fotók képesek megerősíteni azokat a tulajdonságokat, amelyek megléte fontos a jövőbeni partnerek számára. Kriszti képei vizuálisan visszatükrözik, megerősítik a marketing üzenetet.

Most talán hitetlenkedve megrázod a fejedet: egy fotó az csak egy fotó. Sokan azt gondolják, hogy minden jogosítvány fotó tökéletesen alkalmas arra is, hogy tulajdonosát a weboldalon és/vagy a marketing anyagokban bemutassa. És valóban alkalmas: a negatív bemutatásra. Akinek az esetében a weboldalon 2023-ban egy klasszikus igazolványkép szerepel, az nagyon komoly hendikeppel indul az ügyfelekért, új megrendelőkért folytatott versenyben. Olyan méretű hendikeppel, amely tulajdonképpen ledolgozhatatlan…

Nézzünk egy-két példát

Hadd mutassak Neked két homlokegyenest különböző, de egyaránt kiváló üzleti fotót:

portré fotók

Nézzük meg alaposabban a képeket. Tényleg teljesen különböznek. A 2. kép esetében talán azt is megkérdőjelezed, hogy üzleti portré-e egyáltalán. Hiszen egy méretes tetoválás van a hölgy jobb felkarján.

Melyek mindkét kép közös jellemzői:

  • tudatos ruhaválasztás: a minden bizonnyal üzleti elemző vagy hasonló munkakör esetében természetesen szinte kötelező a kiskosztüm, 2023-ban ennek színe legtöbbször galambszürke. A jobb oldali képen valószínűleg egy kreatív szakember látható. Esetében szinte kötelező valamilyen módon jelezni, hogy a fotó szereplője nem része a mainstreamnek. Ez a jelzés lehet egy harsány ruhadarab, egy meglepő tárgy a kézben vagy a háttérben, egy extravagáns frizura vagy egy feltűnő, színes tattoo,
  • tudatos háttérválasztás: üzleti elemző kisasszonyunk esetében csak irodai környezet jöhet szóba. Legjobb, ha ez a végletekig minimalizált. Ha látszódik íróasztal, azon tökéletes rend van, de még jobb, ha teljesen üres és a napfény is hasra esik rajta, annyira csillogóan fényes. Ha a háttérben épület van (mint esetünkben), az csak egy modern irodaház lehet, amelynek ablakaiban megcsillan a nap vagy az egészséges neonvilágítás. A másik hölgy esetében a most nagyon trendinek számító elmosódó háttér jelenik meg, ezzel is kiemelve az „előteret”, azaz magát a fotó alanyát,
  • tudatos tárgyválasztás: kreatív hölgyünk kezét nem látjuk, tételezzük fel, hogy abban valóban nincs semmi. Az elemző hölgy esetében kihagyhatatlan egy műszaki tárgy. Ez lehet okostelefon, prezenter, tablet vagy éppen egy notebook. A lényeg, hogy ne fekete, hanem fémes szürke legyen,
  • frizura: itt egy látszólagos ellentmondás van. Üzleti elemzőnk határozottan kócos, míg a másik hölgy kifejezetten jólfésült. Ez az ellenpontozás miatt van így: az üzleti decens stílust muszáj ellenpontozni valamivel, esetünkben ez a haj. Míg a kreatív lány esetében éppen egy nagyon feszesen, szabályosan fésült haj kell, oldani a tetoválás vélt vagy valós vadócságát,
  • ékszer: a minimalista üzleti megjelenéshez egy nagyon letisztult ékszer illik, de legjobb, ha nincs ékszer. A másik hölgy esetében simán belefér a nyaklánc, akár a fotón láthatónál lényegesen harsányabb is,
  • smink: ebből a szempontból nincs a két fotón karakteres különbség. És nem is lehet: bármilyen iparág képviselőjét fotózzuk, a tökéletes smink kötelező. Egyre többször már a férfiak is kapnak egy leheletnyi, finom sminket fényképezés előtt.

Összegzés

Amint látod, valóban semmi köze az igazolványképnek az üzleti portré fotóhoz. Amikor ilyenre van szükségem, akkor a partnereimet Szoboszlai Krisztihez irányítom. Több portré fotóssal is dolgoztam már korábban együtt, de legjobban az Ő munkáit szeretem. A weboldalán időpontot is lehet foglalni. Az árakkal kapcsolatban csomagokat hozott létre: alap csomag, exkluzív csomag, VIP csomag és MIX csomag. Mindenki megtalálja az igényeinek és pénztárcájának megfelelő ajánlatot. Az én természetgyógyász ügyfeleim esetében az alap csomag által nyújtott szolgáltatások és fotók tökéletesen elegendőek szoktak lenni.

Kriszti Budapesten és az országban bárhol vállal fényképezést. Nagyon profi gépparkkal rendelkezik. A fotók több helyen is készülhetnek: szabadban, műteremben papír háttérrel vagy valódi díszletek között, irodai-munkahelyi környezetben vagy ezek tetszőleges keverékében (ez a MIX). Amennyiben műtermet kell foglalni, akkor ezt a fotóalany intézi, de a weboldalon erre is vannak javaslatok.

Az alanynak a fotózáshoz két dolgot szükséges hoznia: a hordani kívánt ruháit és a kirobbanó jókedvét. És ha ehhez hozzáadjuk Kriszti profizmusát, tapasztalatát, türelmét és stílusérzékét, akkor garantált az üzleti szempontból is kiválóan felhasználható portré kép.